واقعیت افزوده| شناخت فرهنگ و تاریخ را بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی همه‌گیر می‌کند

واقعیت افزوده| شناخت فرهنگ و تاریخ را بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی همه‌گیر می‌کند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 84418
توسعه فناوری هوش مصنوعی، پژوهش‌ها و محصولات وابسته به این حوزه، زمینه را برای ارتقای آموزش، فرهنگ‌سازی و تحول در روش‌های یادگیری فراهم کرده است

حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی  جزو همان زمینه‌های رونق دهنده روندهای آموزش، یادگیری، سرگرمی و حتی مهارت‌های شناختی هستند که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، با توسعه محصولات در این حوزه، سعی در هم‌گام شدن با پیشرفته‌ترین تولیدات روز دنیا و ارتقای سطح زندگی جامعه دارند.

 

همراهی هوش مصنوعی و واقعیت افزوده در

فناوری‌های هوشمند از جمله هوش مصنوعی عرصه‌های زندگی جامعه را در برگرفته و تحولی شگرف در تمام ساختارها و معادلات ایجاد کرده است. واقعیت مجازی یک شبیه‌سازی کامپیوتری است که سعی دارد جهان یا واقعیتی جایگزین را برای انسان خلق کند. در اصل این فناوری یک واقعیت تخیلی است که توسط کامپیوتر تولید شده و تلاش دارد آن‌قدر به واقعیت نزدیک شود که تجربه سه‌بعدی واقعی را برای کاربر ایجاد کند.

واقعیت افزوده نیز ترکیبی از دنیای دیجیتال و دنیای واقعی برای ایجاد یک محیط مصنوعی است که می‌توان از آن در طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها مانند آموزش و سرگرمی استفاده کرد. امروزه دیگر فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در تمام حوزه‌ها وارد شده‌اند‌ و پروژه‌های زیادی تابه‌حال با این دو فناوری عرضه شده است.

 

بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته

بهزاد سامانی فعال فناور حوزه هوش مصنوعی و واقعیت افزوده با اشاره به اهمیت این محصولات و خدمات در ارتقای سطح زندگی مردم جامعه و آشنایی با افقی تازه از نقش فناوری در ارتقای سطح رفه عمومی گفت: حوزه‌های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم دو پروژه واقعیت افزوده آرمکس و نماز را به مرحله اجرا برسانیم. این دو پروژه هر دو مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی هستند که در حوزه تولید، نشر، مشاهده محتوای دیجیتال و نیز صنایع فرهنگی، کارآمد هستند.

سامانه جامع واقعیت افزوده آرمکس، که دانش‌بنیان است با کمک به که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنعت  واقعیت افزوده را به یکدیگر متصل می‌کند.

این محصول دانش‌بنیان ایران‌ساخت، توسط شرکت بومی‌سازان فناوری‌های پیشرفته تسنیم توسعه یافته است و با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته از جمله پروژه‌های واقعیت‌محور را در دستور توسعه دارد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانشگاه تراز تمدن نوین اسلامی نیازمند تحول در محتوا و هدف است
دانشگاه تراز تمدن نوین اسلامی نیازمند تحول در محتوا و هدف است
00/08/19 - 12:44
رونمایی از دو سامانه و یک محصول هوش مصنوعی؛ ستاری: ایران هم‌پا با کشورهای پیشرفته در این حوزه پیش می‌رود
رونمایی از دو سامانه و یک محصول هوش مصنوعی؛ ستاری: ایران هم‌پا با کشورهای پیشرفته در این حوزه پیش می‌رود
99/06/01 - 13:44
هوش مصنوعی به روایت پرده نقره‌ای
هوش مصنوعی به روایت پرده نقره‌ای
96/05/24 - 11:32
بیشتر بخوانیم